Tandenpoetsen, iets waar de meeste kinderen niet om staan te springen. Hier thuis is dat niet anders. Ik heb voor Olivia ooit een app gehad, maar Liam is meer te porren voor boekjes met mooie illustraties. Dit boek was hierom thuis direct een succes omdat er een nieuwe benadering wordt toegepast om spelenderwijs tanden te poetsen. Wij delen er graag meer over in de review; De grote tandenpoetshulp.

Het boek is geschreven door Sophie Groenwald uit Keulen. Zij heeft al die diverse boektoppers op haar naam staan. Deze hebben we ook al eerder uitgelicht bij Kinderfavorites dus wellicht klinkt haar naam je bekend in de oren? En anders is het zeker de moeite waard om dit artikel verder te lezen. Het is echt een fantastische kinderboekenschrijver!

Review; de grote tandenpoetshulp

Review; de grote tandenpoetshulp

Meer info over het boek vind je HIER!

Wauw, nu wordt het tandenpoetsen echt leuk! Aldus Liam, die tot voor kort behoorlijk tegenstribbelde als het om tandenpoetsen ging. Dit boekt is op een interactieve manier geschreven waardoor je heerlijk in contact bent. Leeuw Louie heeft hulp nodig: hij heeft zijn tanden al zó lang niet meer gepoetst dat hij het niet meer alleen kan. Kun jij hem helpen? Een interactief kartonboek voor peuters en kleuters. Zijn vrienden uit de dierentuin helpen hem. Egel Egbert vertelt hoe het moet en laat zien waar je de tandpasta op moet en legt uit hoe je moet poetsen. Hartstikke leuk om dit ook samen met je kids te proberen. En uiteraard kunnen de ouders ook gezellig meedoen… Wat ik zelf zo’n leuke tip vond die naar voren kwam in het boek; poets altijd van roze naar wit, van flamingo naar ijsbeer.

Dit boek is al aan te raden voor kids vanaf 2 jaar. Doe er vooral je voordeel mee en maak het tandenpoetsen een stuk gezelliger;-)