De Kinderboekenweek is net achter de rug en dan breiden wij altijd onze boekenkast uit. Ieder jaar mogen Olivia en Liam een boek uitkiezen. Liam had ik dit jaar een beetje geholpen.. Ik zag namelijk een prachtig boek bij Lemniscaat, de fantastisch vijf! Wij zijn laaiend enthousiast en delen hem dan ook graag met je.

Het leek mij leuk om een boek met hem de lezen over ‘de fantastische vijf’ aangezien we binnenkort naar Zuid Afrika gaan. Ik wil de kids dolgraag meer leren kennen van hun Zuid-Afrikaanse roots. Iets wat niet mag ontbreken is het delen van de wereldberoemde dieren. En alhoewel Zuid Afrika nog veel meer te bieden heeft, zijn de kids hier vooral in geïnteresseerd.

De fantastische vijf | Review | lemmniscaat

Ik probeer altijd kinderboeken met de kinderen te lezen en de thema’s te koppelen. Bijvoorbeeld aan een feestdag, periode van het jaar, etc. En in dit geval dus over de komende grote reis.

De fantastische vijf

Ook Noor en Mans gaan op safari in dit prentenboek. Allebei zijn ze vastberaden om de Grote Vijf te zien. Voor Noor is dat makkelijk. Dáár zit de buffel: hij zingt lang zal ze leven met ballonnen aan zijn hoorns en lampjes in wel honderd kleuren! En die leeuw kamt zijn haren met een roze glitterkam! Helaas zijn de dieren nét weg als Mans opkijkt. Maar hij ontdekt heel andere dingen… Zo ontdekte hij een spinnetje op zijn arm, een vlieg op Noors schouder, dieren op zijn schoen en meer.

Annemarie van der Eem schreef met dit boek niet alleen een ode aan de fantasie, maar ook aan de opmerkzaamheid van kinderen. Dankzij de kleurrijke illustraties van Dorien Brouwers ontdek je de Grote Vijf zoals je ze nooit eerder zag. Want wie zag eerder een leeuw die zijn manen zat te kammen? Wedden dat je zelf ook anders naar je omgeving gaat kijken?

OOK LEUK: Boekentips bij Kinderfavorites

Dit boek is geschreven door Annemarie van der Eem. Wellicht komt je deze naam bekend voor? Ze heeft een knallend debuut gemaakt met het prentenboek ‘Ik wil een leeuw’. Ook echt een aanrader als je enthousiast bent geraakt na het lezen van deze review en je hem nog niet gelezen hebt natuurlijk;-)

Meer info over het boek? Die vind je na het klikken op onderstaande link.

BEKIJK HET BOEK HIER!